آزاد موزیک

آهنگ های جدید مجاز فارسی

آزاد موزیک

آهنگ های جدید مجاز فارسی

تحلیل و بررسی هیپ هاپ

تحلیل و بررسی هیپ هاپ و رپ فارسی !

رپ چیست ؟رپر کیست ؟ احتمالاً واژه ی ”  رَپ ” را زیاد شنیده اید ! یا شاید خودتان یک رپر هستید! در این مقاله قصد داریم نگاهی متفاوت به رَپ و رپر ها داشته باشیم!

از تاریخچه ی شکل گیری رپ تا تحلیل و بررسی عناصر و اصطلاحات رایج در بین رپر‌ ها و هیپ هاپ در داخل کشور !

در ادامه به توضیح عناوین زیر خواهیم پرداخت :

  • رَپ چیست ؟
  • تاریخچه رپ
  • شکل گیری رپ در آمریکا
  • رپر کیست ؟
  • بهترین سایت دانلود آهنگ رپ
  • اصطلاحات رایج بین رپر‌ها
  • پنج عنصر اصلی هیپ هاپ
  • شکل گیری رپ فارسی در ایران
  • اولین رپر های فارسی
  • انواع رپر ها در ایران


رپ چیست ؟

رپ چیست ؟ رپ شکلی از موسیقی کلام محور که بیان کلمات با ضرب و ریتم همراه است! بیشتر به مضامین اجتماعی و اعتراضی می پردازد! بیان سریع و صریح کلمات از ویژگی های اصلی این سبک می باشد!  نشاندن کلام روی موسیقی تحت عنوان Beat و هماهنگی متن با ضرب آهنگ از مهارت های یک رپ کن به شمار می رود! در اوایل کار ،موسیقی مورد نیازِ  رَپ ، توسط شخصی موسوم به DJ ساخته می شد! به این صورت که  Dj قسمت های مختلفی از آهنگ های دیگر در سبک های Soul , Blues , Rock را با یکدیگر  ادغام می کرد!

 

تاریخچه رپ فارسی

در واقع اشعاری که امروز به عنوان رپ می شناسیم، برای اولین بار در اواخر سال 800 هجری قمری در ایران سروده شده است!

این نوع اشعار به بحر طویل معروف است! سرایش اشعار موسوم به بحر طویل بعد از دوران صفویه در ایران رواج یافت! از قدیمی ترین نمونه های رپ فارسی (بحر طویل) می توان به نامه ای که در کتاب تاریخ طبرستان و رویان و مازندران به تالیف سید ظهیرالدین بن سید نصیرالدین مرعشی اشاره کرد!


 

شکل گیری موسیقی رپ در آمریکا

موسیقی رپ در دهه 60 میلادی توسط سیاهپوستان آمریکایی در “برانکس” شمالی ترین محلات شهر نیویورک شکل گرفت! این سبک موسیقی در واقع نوعی سلاح  اعتراضی به تبعیض های نژادی در آن زمان آمریکا بود!  البته نقش لاتین ها هم در شکل گیری این سبک بی تأثیر نبود! البته به مرور زمان با حل شدن مشکلات تبعیض نژادی سیاهپوستان ، این سبک موسیقی از انحصار سیاه ها خارج شد !امروزه این سبک به شیوه ای برای دیدگاه های اجتماعی در بین جوانان سراسر دنیا تبدیل شد!

امروزه مضامین اصلی موسیقی رپ را رجزخوانی و بیان مشکلات اجتماعی مثل فقر و بیکاری تشکیل می دهد! گرچه با مرور زمان و حل شدن مشکلات تبعیض نژادی (حد اقل برای رپر های سیاهپوست) در آمریکا ، حالت اعتراضی آن کمرنگ تر شده!

مضامین رپ در آمریکا به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

  • اولد اسکول Old School : بیشتر ماهیت اعتراضی داشت! به جریان رپ تا قبل از سال 2000 گفته می شود!
  • نیو اسکول New School : ماهیت اعتراضی آن کمرنگ تر شده و جریان بعد از سال 2000 است!

 

رپر کیست ؟

رپ کن یا رپر کیست ؟ شاید اصطلاح رپر یا رَپ کن را به دفعات شنیده باشید! رپر کسی است که راجع به موضوعی دیدگاه دارد! یا  نسبت به موضوعی معترض است! می اندیشد ، می نویسد ، و نوشته هایش را به صورت منظم، با قافیه و تاکید روی ضرب بیان می کند! البته منظور از روی ضرب در واقع روی Beat است! رپر می تواند متن Text خود را با فلو Flow ، پشت ضرب ، یا بعد از ضرب بصورت فست Fast یا هجا به هجا و واژه به واژه بیان کند! در واقع مجموعی از فاکتور های مختلف یک رپر را می سازد!

مهمترین فاکتور یک رپر واقعی ، نحوه ی تفکر و نگرش اوست! در واقع رپر های واقعی فیلسوف های زمان خود هستند!

در حال حاظر به افرادی که در مضامین غیر اجتماعی و غیر فلسفی رپ می کنند نیز رپر گفته می شود! به طور کلی رپر کسی است که رپ می کند! حال اینکه در چه سبک و مضمونی است به خواننده و مخاطبینش مرتبط است!

منبع

آشنایی با خدمات صنعتی

آشنایی با خدمات صنعتی

   وقتی در مورد خدمات صنعتی صحبت می‌شود، چیزی که در ذهن اکثر مردم تداعی می‌شود، ارائه خدماتی نظیر تعمیر و تعویض قطعه و به طور کلی خدمات پس از فروش است که معمولا با داشتن ضمانت نامه‌ای که به خریدار ارائه می‌شود، قابل استفاده است. اما این فقط قسمت کوچکی از خدمات صنعتی به معنای واقعی است. بخش عمده‌ای از این خدمات به خود صنعت بر‌ می‌گردد. مثلا کارخانجاتی که فقط در تولید کردن قطعه‌ای خاص و کلیدی تخصص دارند و آن قطعه را برای مصرف شاید ده‌ها کارخانه‌ی دیگر تولید می‌کنند و عملکرد صحیح کارخانجات دیگر، می‌تواند نیازمند همان یک قطعه باشد.

 

خدمات صنعتی، خدمتی در راستای رفع نیازهای جامعه

   صنعت‌گران و یا صاحبان صنعت، برای انجام خدمات گسترده در راستای صنعتی که در آن تبحر دارند، رفع نیاز مشتریان و یا حتی سایر شرکت‌ها و کارخانجات و جلب رضایت ایشان اقدام به ارائه خدمات صنعتیخود می‌کنند که نباید با ارائه خود محصولات صنعتی اشتباه گرفته شود. گاهی محصولات صنعتی که ارائه می‌شوند، با توجه به نحوه‌ی استفاده و یا مدت زمانی که از تولید و فروش کالا گذشته، دچار مشکلات قابل حلی می‌شوند که معمولا صاحبان صنعت برای رفع این شرایط خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. خدمات صنعتیکه در واقع می‌تواند جزو حقوق مادی و معنوی مشتریان باشد، ممکن است مربوط به استهلاک محصول خریداری شده پس از چند سال، ایرادات نصبی، تعویض برخی قطعات و یا حتی در مواردی جایگزینی محصول باشد. گاهی اوقات هم خدمات صنعتیچیزی فراتر از موارد ذکر شده است و صنعت‌گران خدمات صنعتیرا برای سایر کارخانه‌داران و یا شرکت‌ها فراهم می‌کند. ارائه خدمات صنعتیبه شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر می‌تواند خدمات مشاوره‌ای به عنوان مثال به منظور پیشرفت شرکت و یا کمک به کارمندان و مدیران حرفه‌ای برای بهبود صنعت و عملکردشان باشد که این مورد بیشتر مردم محور است و به مشتریان نهایی توجه ویژه دارد.  در مورد دیگر این خدمات صنعتیکه به کارخانجات و شرکت‌های دیگر ارائه می‌شوند، ممکن است خدمات تولیدی باشند که به منظور افزایش کیفیت تولید ارائه می‌شوند مانند انجام آزمایشات خاص بر روی یکسری قطعات و یا تولید قسمتی از محصول برای شرکت درخواست کننده که در نهایت به تولید یک محصول منجر می‌شود.

  

   نوع سوم این خدمات صنعتی می‌تواند خدماتی نظیر تولید و بهره‌برداری و نگهداری محصولات صنعتی تولید شده توسط سایر شرکت‌ها و کارخانجات باشد که به وسیله‌ی شرکت‌های کوچک‌تر ارائه می‌شود. انواع دیگری از خدمات نیز وجود دارند که در دسته بندی خدمات صنعتیقرار می‌گیرند و شامل موارد مختلفی از قبیل خدمات عملیاتی مانند روغن کاری، نظافت کارخانجات و تولیدی‌ها، ارائه مواد اولیه یا خام مانند چرم، کاغذ و غیره که برای تولیدات محصولات دیگری مثل کیف و کفش و یا کتاب و انواع دفترچه و غیره استفاده می‌شوند نام برد. همچنین تولید قطعات اولیه یا مکمل که در تولید محصولات دیگر استفاده می‌شوند مانند ترموستات، موتور محصولات مختلف و غیره نیز جزو خدمات صنعتی محسوب می‌شوند. اما در میان شرکت‌ها و کارخانجاتی که خدمات صنعتیارائه می‌دهند نیز رقابت فراوانی وجود دارد. در این بین شرکت‌هایی موفق‌تر هستند که خدمات آن‌ها متفاوت از سایر رقبایشان باشد. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتریان به سمت استفاده از خدمات صنعتیشرکتی بروند، ارائه آنی خدمات است. مانند خدمات تعویض قطعه‌ی محصولات الکتریکی در منزل که مشتریان بر روند ارائه خدمات نظارت دارند و مرحله به مرحله شاهد روند و پیشرفت کار هستند.

فواید مراجعه به مشاوره خانواده

 فواید مراجعه به مشاوره خانواده

 

در گذشته به اندازه امروز اهمیت مراجعه به مشاوره خانواده بر همگان روشن نشده بود، نه تنها کمک گرفتن از متخصص در حیطه سلامت روان جدی گرفته نمیشد، بلکه تابو بود و به برخی پنهانی به روانشناس مراجعه میکردند. اما امروزه کاملاً واضح است که اتفاقاً در رابطه با سلامتی روح و روان شخصی که تا به حال به روانشناس مراجعه نـکرده است بایستی با شک و تردید صحبت کرد.


مشاوره خانواده به شما کمک میکند یکدیگر را بهتر بشناسید و اختلافات خود را به حداقل برسانید. در جلسات مشاوره خانواده به شما کمک میشود ابتدا با تعارضات درونی خود آشنا شوید و خود را بشناسید و سپس تلاش کنید برای شناخت همسرتان. با گذر از این دو مرحله و با کمک مشاور خانواده، یاد میگیرید در هنگام بروز اختلافات چطور برخورد کنید و چگونه از ناراحت کردن یکدیگر دوری کنید.

مشاوره خانواده به صورت تلفنی و حضوری و آنلاین در دسترس همه هست و کافی است که تصمیم بگیرید زندگی خود را بهبود ببخشید. در ادامه چند مورد از مزایای مراجعه به مشاوره خانواده را میخوانید:

 

شناخت بهتر خود و همسرتان

با مراجعه به مشاور و کشف استرس های درونی خود میتوانید خود را بهتر بشناسید. شناخت بهتر یکدیگر هم میتواند به شما کمک کند در تصمیم گیری ها بهتر عمل کنید، با شناخت ضعف ها و قدرت های خود میتوانید در حل مشکلات بهتر از قبل عمل کنید.

پیشگیری از بیماری های روحی

همین طور که برای درمان جسم و تن بایستی از اقدامات پیشگیرانه استفاده کرد، برای جلوگیری از بروز بیماری های روحی نیز باید مراقبت های لازم انجام شود. اگر هیچ گونه دغدغه ذهنی و روانی هم ندارید و از زندگی خود و اطرافیان خود رضایت کافی را دارید، برای حفظ و نگهداری این شرایط بهتر است با یک روانشناس  در ارتباط باشید. بسیاری از بیماری های ذهنی و روانی پس از گذشت مدت زمان زیاد و در اثر تکرار و کم توجهی، بروز پیدا می کنند


بهبود کیفیت زندگی

با مراجعه به روانشناس قطعاً کیفیت زندگی خود را بهبود میبخشید، به این ترتیب که بهتر با اختلاف نظرهای خود برخورد میکنید و با کمک مشاوره خانواده می آموزید چگونه یکدیگر را ناراحت نکنید و به حساسیت های یکدیگر احترام بگذارید.

مشاوره خانواده را جدی بگیرید. بنابراین در صورت داشتن کوچک ترین مشکلات نیز می توانید به راحتی با مشاور خود مشورت نمایید و اگر مشکلی در زمینه هزینه و یا زمان ناکافی دارید می توانید از سایر انواع مشاوره های غیر حضوری خانواده بهره ببرید.